Khamis, 5 Ogos 2010

♬♬♬ Kelas hari nie ♬♬♬

Hari nie aku ke kelas seperti biasa..ku masuk ke dalam dewan kuliahku..
perasaan yg sama aku rasakan..aku dan rakan-rakanku duduk ditempat yg telah dipilih..
suasana meriah seperti biasa..maklumlah budak jabatan sastera nie ramai..huhuhu..
lebih kurang 10 minit kemudian prof pun masuk..seperti biasa..beliau masuk dengan beberapa buku ditangannya..kami melihat sahaja gelagatnye..aku dah tersenyum2..begitu juga dgn sahabatku yg lain...dia mulakan sesi pengajarannya..

prof ku membaca buku yg dibawanya, dia tidak menghiraukan pelajar2 yg sudah membuka kelab bual...dia terus membaca dan membaca.. aku melihat rakan ku disebelah..dan dia melihatku..kami ketawa...kadang2 aku kesian dgn prof aku itu..bercakap seorg diri..jika ada yg dengar pun hanya 2 3 org shj...dia tidak menyelitkan lawak2 dlm kuliahnya..hal demikian membuatkan pelajarnye bosan..sesekali dia menunjukkan gmbr yg ada dlm bukunye itu tanpa menoleh ke arah pelajarnya..
adeii..prof ku..dia membaca dan terus membaca sehingga habis waktu..dari satu buku ke satu buku..kadang2 sj ak menyampuk ckpnye...selebihnya aku byk termenung dan dengar shj..kawan2 yg lain ada yg bergosip, tido, berbual dan mcm2..(termasuk aku le tu)..
begitulah kami setiap minggu..jika ditanya soalan dia akan menjawab "nnt sy pk"..dan terus menyambung p'bacaannye....riuh 1 kelas dgn gelak ketawa kami...begitulah kami..
itulah cerita hari ini...aku mngeluh lagi..."nape sy sk kelas sy???...sebb dia best!!"

~ The End ~
www.tips-fb.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

+
 

:: Copyright dan semua yang diatas adalah hak milik lelangit strawberry::