Selasa, 9 Julai 2013

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Hari nie hari last untuk makan dan minum di waktu siang hari..esok dah start bulan ramadhan.. yes-yes bulan diet dah datang..huhuhu..harap-harap kita semua dapat melebihan amalan di bulan yg mulia nie. 
 Hah..bercakap tentang amalan mulia sempena bulan mulia nie, teringat aku tentang kejadian pagi tadi. Sampai aku pun yang rasa malu.. 

Pagi tadi aku datang kije lewat ckit dari biasa..sampai -sampai kedai parking dah penuh..tmpt yg biasa aku parking depan kedai pun dah ad kereta..tapi nasib baiklah kat hujung sekali ad tmpt parking kosong aku pun parkinglah. aku turun kereta tanpa syak apa-apa nonong je kedai, bukak kedai mcm biasa. aku peransanlah kereta yang parking kat tempat biasa aku parking tu hidup enjinnya. aku fikir maybe dah nak keluar kot. dalam hati ckp..alahai..ruginya aku tunggu abg nie keluar..tapi ku tunggu-tunggu tak jugak keluar-keluar. aku pun nmpk lah sepintas lalu.. aku tengok yang pempuan dlm umur 30-an duk terlengtok kat dada lelaki tu yg umur dlm 40-an.. Aku pikir..oh..maybe isteri dia sakit kot..tengah tunggu anak diorg kot sbb tulah keluar lagi.

Aku pun tanpa syak apa-apa teruskan je kije ak.. tiba-tiba, secara xsengaja aku tertengok..tertengok ok bukan sengaja tau..yang dua orang hamba Allah nie duk bercium..adei..yang tu boleh kira oklah..yang tak oknya..siap raba-raba beb..ahh..nie sudah lebih..kat depan kedai aku lak tu..agak-agak lah..nak tunjuk mesra pun..xlama pas tu yang pempuan keluar dari kerata terus menuju ke sebuah kereta wira yang parking kat seberang jalan sana. Pehgg..bukan laki bini rupanya. adoi..tertipu akak..dah dapat tgk free slow..

Apa-apa hal pun aku mmg xnak ambik kisah pun. tapi agak-agak lah.. aku nie pun bukan baik sangat pun orangnya. tapi timbang rasalah sikit.. nak buat pun tgk2lah keadaan. kot yea nak bmesrapun carilah tempat lain, ttmpt yg xde org ke..jgn le buat depan kedai aku. aku pulak yg rasa malu bila tgk keadaan macam 2. diaorg mmg buat muka tak bersalah lah..main blah mcm tu je..tak senonoh kot...satu teladan yang sgt tidak baik..lagipun bukan muda lagi pun..dah tua kot..yg lbh2 lg aku xberani ckp karang di fitnah pulak..

Aku pun ckplah kat pakwe aku, nak meluahkan perasaan tak puas hati lah konon..tapidia bantai gelak je, pastu blh lah plk ckp aku nie jeles..Adoiii..menyesal aku cakap kat dia..apa-apa pun sepatutnya dah nak masuk bulan puasa nie, kita lebihkan amalan dan tunjukkan contoh telandan yg baik untuk generasi muda.
Apa-apa pun aku nak ucapan selamat berpuasa bg seluruh umat islam dan meminjam kata-kata zizan dlm melodi. kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi sempena bulan ramadhan nie..ok..daaa....


Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

The End

www.tips-fb.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

+
 

:: Copyright dan semua yang diatas adalah hak milik lelangit strawberry::