Khamis, 6 Disember 2012

:: Bagaimana Kamu Bertahan ::

Seseorang telah bertanya kepadaku..Bagaimana kamu boleh menjaga hati perasaan orang lain sedangkan dia sudah melukai kamu.. Hatimu telah terluka parah sekali.. Sambil ketawa aku bertanya..bagaimana anda th sy sedang bersedih dah terluka.. Dia menjawab.. mata anda tidak boleh menolong tuannya.. Aku  dengan tersenyum menjawab soalannya tadi.. tenangkan saja jiwamu...senyumlah selalu..  Kamu begitu sedih..kenapa tidak menangis sahaja..aku ketawa dan menjawab...tidak salah menangis.. menangislah..sekurang-kurangnya ia dapat melegakan kesakitan dan kekecewaan di hatimu...saya jua menangis..tapi bukan di depan orang yg sy sayang..Kenapa ( dia bertanya).. sebab sy tak mahu dia merasa bersalah atas gurauannya..sy tidak mahu dia merasa bersalah atas ucapannya yg amat2 menguris hati..merasakan kesakitan yg sama kerana sy mencintainya...
Bagaimana kamu blh bertahan..aku berpaling dan berkata.. kerana sy cinta dia dan sy percayakan dia..walau sekaras mana pun dia berkata-kata..sesakit manapun dia menyakitkan hati sy... saya percaya dia tidak berniat begitu..selagi sy mampu bertahan..sy akan bertahan untuk cinta sy...walaupun payah...

- the end-

www.tips-fb.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

+
 

:: Copyright dan semua yang diatas adalah hak milik lelangit strawberry::